Udeležili smo se delavnic eksperimentalnega animairanega filma

Mentorji LIJAmedia se večkrat izobražujemo. V začetku leta se je delavanice eksperimentalnega filma (v organizaciji JSKD) udeležila naša sodelavka Andreja. Poleg zanimivih videov, je za vse zainteresirane pripravila še krajši prispevek o vsem kar so spoznali. Njene izdelke pa si lahko ogledate na našem YT kanalu:

Animacija v pesek, Stratacut 1, Stratacut 2, Krog, mačka, krog.

EKSPERIMENTALNI ANIMIRANI FILM

Povzetek izobraževanja: eksperimentalni animirani film

Značilnosti:

  • Ni specifične pripovedi ali strukture
  • Subjektiven, nelinearen
  • Izraža filozofske in duhovne pomisleke, poglede na svet, družbo, notranja občutja,…
  • Uporaba različnih tehnih, oblik, barv
  • Je raziskovalen (v tehniku, filmskem izrazu)
  • Močna povezava s glasbo, zvoki
  • Manj prisoten v svetu zabave, bolj na umetniških področjih in festivalih

Zgodovina:

Eksperimentalni začetki animiranega filma segajo do Jamesa Stuarta 1906, ko je bil posnet prvi animirani film posnet na filmski trak.

Leopold Survage 1912-1913- serija slik za študijo filma. Slikar, ki je želel svoje abstraktne slike osvoboditi statike, jih spraviti v gibanje. To sovpada z novitetami tistega časa, ki predstavljajo gibanje (avtomobili, letala, hitro rastoča mesta , luči, razvoj filmske umetnosti…)

Pionirji svojega časa: ( eksperimentalni animirani film pridobiva na veljavi, pridobivajo sredstva za produkcijo, predvajajo se na festivalih, v muzejih.)

  • Norman Mclaren
  • Len Lyn
  • Oscar Fischhinger
  • Dwinell Grant
  • Stan Van Der Beek

Tehnike:

  • Praskanje, risanje na filmski trak
  • Risanje s svetlobo
  • Risani kolaž
  • Fenakistoskop
  • Animacija v pesek
  • Tehnika dorisovanja in brisanja
  • Slikanje na steklo
  • Stratacut

Animacija v pesek:

Oblika stop animacije, kjer v pesek (lahko tudi drug drobljiv material) izrisujemo podobe s prstom in drugimi pripomočki. Za vsak premik spremenimo obstoječo risbo in naredimo novo sliko. Običajno snemamo na stekleni površini, ki je osvetljena od spodaj.

Tehnika dorisovanja in brisanja:

Zanimiva bolj iz vidika razmišljanja o procesu ustvarjanja. Podobo narišemo in ko novo podobo dorišemo prejšnjo zbrišemo. Lahko se vidijo sledi brisanja. Tehnika dorisovanja pa lahko nastane podoba iz packe, ki z vsakim premikom dorisujemo črte do končne podobe.

Fenakistoskop:

Je bil prva razširjena naprava, ki je omogočila učinek gibljivih podob. Običajno se riše na okrogel papir, lahko tudi druge oblike. Se ga razdeli na poljubno število delov in se na vsak del nariše ujemajočo zaporedje iz prejšnjega delčka. Ko se tako narisan krog vrti, daje občutek gibanja podobe.

Stratacut:

Je tehnika ustvarjanja s plastelinom. Plastelin sestavimo tako, da nastane podoba znotraj črvasto oblikovanega plastelina. Nato tega črva čim tanjše postopoma režemo na kolobarje. Vsakič, ko odrežemo slikamo. Tako nastane animacija. V sodobni animaciji še precej neznana tehnika.

Pripravila Andreja Petan

Oddajte komentar

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Komentirate prijavljeni s svojim WordPress.com računom. Odjava /  Spremeni )

Twitter picture

Komentirate prijavljeni s svojim Twitter računom. Odjava /  Spremeni )

Facebook photo

Komentirate prijavljeni s svojim Facebook računom. Odjava /  Spremeni )

Connecting to %s